Tisztelt Pácienseink!
Mint azt Önök is tudják Magyarország Kormánya annak érdekében hozta létre az Egészségügyi Elektronikus Szolgáltatási Teret (EESZT), hogy az egészségügyi ellátások során keletkezett dokumentumokat mind a lakosok, mind pedig a kezelőorvosok könnyen és gyorsan elérjék.
A dokumentumok elérése ingyenes, gyors és egyszerű – az alábbi összefoglalóval igyekszünk segíteni, szeretnénk, ha a Csolnoky Ferenc Kórház páciensei közül minél többen élnének a digitalizáció kínálta lehetőségekkel. Mit kell ehhez tennie?
1. lépés – regisztráljon az Ügyfélkapun
Ahhoz, hogy az egészségügyi szolgáltatások során keletkezett dokumentumait, leleteit elérje első lépésként regisztrálnia kell a központi az Ügyfélkapun, mely a magyar állam elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Ezen keresztül mindenki biztonságosan, egyedileg azonosítva léphet kapcsolatba az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel és közintézményekkel.
Az alábbi videó közérthetően elmagyarázza, mit tegyen!
Hol regisztrálhat?
Az ügyfélkapus azonosítót bármelyik regisztrációs szervnél: okmányirodában, kormányablakban, a NAV főbb ügyfélszolgálatain, illetve a konzulátusokon is kezdeményezheti. >> Bővebb információért kattintson ide!
Amennyiben Ön rendelkezik elektronikus személyazonosító igazolvánnyal, abban az esetben online módon is regisztrálhat az Ügyfélkapuhoz. >> Bővebb információért kattintson ide!
2. lépés – lépjen be az Egészségügyi Elektronikus Szolgáltatási Tér (EESZT) lakossági portáljára
Az eeszt.gov.hu oldalon, az EESZT rendszer lakosság számára megnyitott portálján minden Önnel kapcsolatos egészségügyi adat megtalálható, melyeket a Térhez csatlakozott intézmények 2017. november 1-jét követően feltöltöttek.
Kérjük, kattintson ide>>, a rendszer átviszi az Ügyfélkapu felületére, lépjen be, majd adja meg a tajszámát – ezt követően eléri az egészségügyi dokumentációit.
3. lépés – keresse meg egészségügyi dokumentumait
Az oldal tetején válassza ki az „Ellátások” menüpontot, majd ezen belül kattintson a „Egészségügyi és dokumentumok” pontra, itt találja meg az egészségügyi ellátásai során keletkezett leleteit, ambuláns lapjait, zárójelentéseit.
Ki tölti fel a betegdokumentumokat?
Az egészségügyi ellátásai során keletkező dokumentációt a kórházban és a járóbeteg-ellátásban használ számítógépes szoftver automatikusan továbbítja az EESZT-be. Tehát, amikor Önnek kinyomtatják a leletét, ambuláns lapját vagy a zárójelentését, az azzal egyidőben az megjelenik a központi adatbázisban is.
Ki láthatja a betegdokumentumokat?
Az egészségügyi dokumentumokhoz csak Ön, a kezelőorvosai férnek hozzá, tehát a háziorvosa és a járó- vagy fekvőbeteg-ellátó intézmény azon osztályának orvosai, ahova felvették Önt, mint beteget. Nem orvos végzettségű felhasználó nem tudja elérni ezeket a dokumentumokat.
Hogyan keresheti a betegdokumentumait?
Az EESZT-be került egészségügyi dokumentumait időszakra szűrve keresheti, az időszak kezdő és végdátumának megadásával (az üres mezőkbe kattintva a naptárban jelölheti be a kívánt dátumokat, a végdátum nem lehet korábbi időpont, mint a kezdődátum).
A kapott listán az alábbi adatokat olvashatja el:
Dokumentum létrejöttének okát (fődiagnózis), annak típusát (pld. ambuláns lap, zárójelentés, lelet stb.); az ellátás kezdő-és végdátumát; a dokumentumot kiállító intézmény és azon belül az osztály a nevét, illetve annak a kezelőorvosnak, labororvosnak vagy szakorvosnak a nevét és pecsétszámát, aki az adott betegdokumentumot aláírásával hitelesítette.
(Forrás: magyarorszag.hu; eeszt.gov.hu; 2021. 09. 17.)